Badania statystyczne
Badania statystyczne dla skutecznych decyzji biznesowych
Jedną z pierwszych wdrożonych przez nas usług były badania statystyczne, czyli badania prowadzone nad zjawiskami masowymi, nad ich zmiennością, oraz czynnikami wpływającymi na wykształcanie się danych trendów w zjawiskach. Przede wszystkim chodzić tutaj będzie o przypadki takie jak chociażby zbadanie jak wieli odsetek danej populacji będzie zainteresowany zakupem konkretnego produktu bądź też skorzystania z danej usługi.
Wybór odpowiedniej grupy respondentów
W tym celu musimy w pierwszej kolejności, określić docelową grupę odbiorców dla danego produktu bądź też usługi, a następnie dobrać odpowiednią grupę respondentów do badania, z zachowaniem jej reprezentatywności. Musimy tutaj grupą dobrać w taki sposób, aby stanowiła ona pomniejszone odwzorowanie całej badanej grupy społecznej, co będzie stanowiło podstawę do przełożenia wyników badań z małej grupy na całą badaną populację. Przeprowadzone w taki sposób badania statystyczne będą tutaj w stanie zagwarantować nam bezpieczeństwo uzyskiwanych wyników, a co za tym idzie, będzie się można nimi podeprzeć w kluczowych procesach decyzyjnych w przedsiębiorstwie.
Doświadczenie naszej firmy badawczej
Generalnie rzecz ujmując, nasza firma badawcza zajmuje się przeprowadzaniem badań statystycznych od samego początku swojego istnienia, a co za tym idzie, możemy zagwarantować Państwu iż posiadamy całe niezbędne doświadczenie do tego aby przeprowadzać odpowiednie i w pełni profesjonalne badania statystyczne, oraz wszelkiego rodzaju niezbędne w tym przypadku obliczenia oraz analizy. Serdecznie więc zapraszamy do skorzystania z naszych usług w zakresie badań statystycznych, oraz pokrewnych działań dla biznesu.
(FAQ)
Ponieważ posiada ona specjalistyczną wiedzę i doświadczenie w zakresie badań statystycznych oraz dysponuje odpowiednim sprzętem i oprogramowaniem do ich realizacji. Firma badawcza, taka jak Biostat® może zapewnić wysoką jakość i rzetelność badań.
Badanie statystyczne rozpoczyna się od określenia celu i problemu badawczego, opracowanie planu i projektu badania, wybór metody i techniki badawczej, dobór próby badawczej. Następnie jest zbieranie danych, przetwarzanie i analiza danych, interpretacja i prezentacja wyników oraz formułowanie wniosków i rekomendacji.
Metody zbierania danych dzielą się na metody pierwotne i wtórne. Metody pierwotne polegają na zbieraniu danych bezpośrednio od źródła, np. za pomocą ankiet, wywiadów czy obserwacji. Metody wtórne polegają na zbieraniu danych pośrednio z istniejących źródeł, np. z raportów, publikacji czy baz danych.