Badania rynku

Usługi badawcze

Badania rynkowe: wnikliwa analiza dla strategii rozwoju

Oferujemy także przeprowadzanie wszelkiego rodzaju badań rynkowych, czyli gromadzenia informacji o zjawiskach i procesach zachodzących na rynku, oraz wszystkich elementów, które wywierają na nie jakikolwiek wpływ. Badania tego rodzaju podejmowane są w celu przeprowadzenia wnikliwej analizy wszystkich aspektów rynku, począwszy od działań konkurencji, a na kształtowaniu się trendów cenowych skończywszy, celem dopasowania strategii rozwojowej przedsiębiorstwa do wymogów panujących na rynku.

Badania CATI: skuteczne narzędzie pozyskiwania informacji

Tego rodzaju badania rynku stanowią jeden z elementów badań marketingowych, czyli badań mających na celu minimalizację ryzyka podejmowanych decyzji w przedsiębiorstwach, szczególnie tych, o znaczeniu najbardziej strategicznym. Jednym ze sposobów pozyskiwania informacji do przeprowadzanych przez nas badań rynku będą tutaj badania CATI czyli komputerowo wspomagane badania telefoniczne (ang. Computer Assisted Telephone Interview). W przypadku tego rodzaju badań respondentów nie musimy już dobierać na zasadach reprezentatywności, bowiem wystarczy, aby z określonej grupy docelowej wylosować odpowiednią ich ilość, która będzie dla nas stanowiła wystarczająco wiarygodną pod względem wielkości. Tutaj przede wszystkim będziemy losować osoby z naszych wewnętrznych baz danych, lub z baz naszych klientów, którzy posiadają zapisane wszystkie dane odnośnie swoich klientów (badania satysfakcji klientów). Bardzo często możemy się także spotkać z metodą RDD (ang. Random Digit Dial), czyli poprzez losowe tworzenie numerów telefonów, pod które następnie wykonywane będą połączenia w celu przeprowadzenia odpowiednich ankiet.

Tagi

CATIbadanie satysfakcji klientówbadania rynku
Najczęściej zadawane pytania
(FAQ)
Czym są i jakie cele mają badania rynku?

Badania rynku to proces gromadzenia i analizowania informacji o zjawiskach i procesach zachodzących na rynku, oraz wszystkich elementach, które na nie wpływają. Celem badań rynku jest dostosowanie strategii rozwojowej przedsiębiorstwa do wymogów i potrzeb klientów, konkurencji i otoczenia.

Jak przebiegają badania rynku?

Proces badań rynku składa się z następujących etapów: określenie problemu i celu badania, opracowanie planu badania, wybór metody i techniki badania, dobór próby badawczej, zbieranie danych, analiza i interpretacja danych, sporządzenie raportu z wynikami i rekomendacjami.

Jakie są rodzaje badań rynku według źródła danych?

Można wyróżnić dwa rodzaje badań rynku: pierwotne i wtórne. Badania pierwotne polegają na zbieraniu nowych danych specjalnie dla danego celu badawczego. Badania wtórne polegają na wykorzystaniu istniejących danych zebranych wcześniej dla innego celu.