Badania marketingowe

Usługi badawcze

Badania marketingowe: minimalizacja ryzyka i podniesienie efektywności przedsiębiorstwa

Kolejnym niesłychanie istotnym działaniem dzięki któremu możemy osiągnąć całkiem dobry poziom zwiększania efektywności przedsiębiorstwa są badania marketingowe, których podstawowym założeniem jest minimalizacja ryzyka podejmowanych przez przedsiębiorcę decyzji. W toku przeprowadzania tego rodzaju badań mamy do czynienia z wieloma dodatkowymi badaniami, które będą tutaj wchodziły w skład badań marketingowych, a będą to chociażby badania CATI, czy też badania rynku.

Badania CATI i Rynku

Przede wszystkim należy tutaj określić, iż badania marketingowe stanowią jedne z bardziej złożonych procesów badawczych jakie możemy przeprowadzać, bowiem mamy tutaj do czynienia przede wszystkim z sytuacją w której najważniejsze jest osiągnięcie odpowiedniego poziomu wiedzy na temat możliwych do podjęcia decyzji i zminimalizowania ryzyka z tym związanego. Dlatego też, w trakcie ich przebiegu bardzo często będzie przeprowadzany wnikliwy market research czy też badania CATI, które mają za zadanie dostarczyć odpowiedniego zakresu informacji dla przedsiębiorców, aby podejmowane w toku decyzyjnym, decyzje były możliwie jak najbardziej słuszne i zapewniały nam odpowiednie podejście do działań. Dzięki badaniom marketingowym, przedsiębiorca zyskuje przede wszystkim wiedzę na temat całego rynku, klientów, relacji między klientami oraz firmami konkurencyjnymi, wobec czego możemy tutaj przyznać iż jest to jedno ze zdecydowanie najistotniejszych badań, jakie możemy przeprowadzić na potrzeby współczesnego przedsiębiorstwa, w celu podwyższenia jego efektywności na rynku.

Skorzystaj z naszej profesjonalnej oferty

Zapraszamy serdecznie do skorzystania z naszej oferty przeprowadzania badań marketingowych, gdzie możemy zagwarantować pełen profesjonalizm podejmowanych przez nas decyzji.

Tagi

badania rynkubadania marketingowemarket research
Najczęściej zadawane pytania
(FAQ)
Jakie są etapy procesu badań marketingowych?

Etapy procesu badań marketingowych to: określenie celu i problemu badawczego, opracowanie planu badawczego, zbieranie danych pierwotnych i wtórnych, analiza i interpretacja danych, prezentacja wyników i rekomendacji.

Jakie są rodzaje badań marketingowych?

Rodzaje badań marketingowych to: badania eksploracyjne, opisowe i przyczynowe, badania ilościowe i jakościowe, badania pierwotne i wtórne, badania wewnętrzne i zewnętrzne.

Jakie są metody zbierania danych pierwotnych w badaniach marketingowych?

Metody zbierania danych pierwotnych w badaniach marketingowych to: obserwacja, eksperyment, wywiad indywidualny, wywiad grupowy, ankieta, czy test.