Badania rynku

Oferujemy także przeprowadzanie wszelkiego rodzaju badań rynkowych, czyli gromadzenia informacji o zjawiskach i procesach zachodzących na rynku, oraz wszystkich elementów, które wywierają na nie jakikolwiek wpływ. Badania tego rodzaju podejmowane są w celu przeprowadzenia wnikliwej analizy wszystkich aspektów rynku, począwszy od działań konkurencji, a na kształtowaniu się trendów cenowych skończywszy, celem dopasowania strategii rozwojowej przedsiębiorstwa do wymogów panujących na rynku.

 

Tego rodzaju badania rynku stanowią jeden z elementów badań marketingowych, czyli badań mających na celu minimalizację ryzyka podejmowanych decyzji w przedsiębiorstwach, szczególnie tych, o znaczeniu najbardziej strategicznym. Jednym ze sposobów pozyskiwania informacji do przeprowadzanych przez nas badań rynku będą tutaj badania cati czyli komputerowo wspomagane badania telefoniczne (ang. Computer Assisted Telephone Interview). W przypadku tego rodzaju badań respondentów nie musimy już dobierać na zasadach reprezentatywności, bowiem wystarczy, aby z określonej grupy docelowej wylosować odpowiednią ich ilość, która będzie dla nas stanowiła wystarczająco wiarygodną pod względem wielkości. Tutaj przede wszystkim będziemy losować osoby z naszych wewnętrznych baz danych, lub z baz naszych klientów, którzy posiadają zapisane wszystkie dane odnośnie swoich klientów (badania satysfakcji klientów). Bardzo często możemy się także spotkać z metodą RDD (ang. Random Digit Dial), czyli poprzez losowe tworzenie numerów telefonów, pod które następnie wykonywane będą połączenia w celu przeprowadzenia odpowiednich ankiet.

Tagi

CAWICATICAPIbadania rynkuFGIIDIPAPIbadanie rynkubadania rynkowebadanie rynkowe